به سایت انجمن فیزیوتراپی ایران خوش آمدید...

امروز جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳     | ساعت ۴:۲۱
flag
صفحه اصلی  >  اخبار  >  پایان مرداد آخرین مهلت ارسال مقالات کنگره سی و سوم
فیزیوتراپیست تیم ملی فوتسال گفت کارمندان پشت میز نشین، خطر انحراف ستون فقرات را جدی بگیرند فیزیوتراپیست تیم ملی فوتسال گفت کارمندان پشت میز نشین، خطر انحراف ستون فقرات را جدی بگیرند (تعداد بازدید : 329)
به گزارش جهانی پرس - سمیه سیمین قد- -میثم شیرزاد فیزیوتراپیست تیم ملی فوتسال در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار جهانی پرس با بیان اینکه فیزیوتراپی بدون ارائه تمرینات ورزشی و حرکات اصلاحی، به هیچ وجه درمان کاملی برای بیماران محسوب نمی شود، گفت: به طور کلی زمانی فرد برای انجام مراحل فیزیوتراپی به مراکز درمانی مراجعه می کند که وضعیت جسمانی بیمار در شرایطی است که به عمل جراحی نیاز ندارد، بدین ترتیب با توجه به آسیبی که ممکن است در ناحیه های مختلف بدن رخ داده باشد، طرح درمان مناسب ارائه می شود.
وی ادامه داد: در روند درمان ابتدا با دستگاه هایی نظیر الکتروتراپی، تکارتراپی، لیزر، اینترفرنشیال و مگنت و همچنین تمرین درمانی، ماساژدرمانی و در مواردی طب سوزنی، درد و التهاب بیمار در ناحیه آسیب دیده کم شده و پس از آن بر اساس نیاز بدن، تمریناتی طراحی می شود که برای هر فرد با ویژگی ها و نیازهای بدنی مختلف و همچنین وضعیت اسکلت بندی و عضلانی ایشان متفاوت است، به طوری که بیمار بتواند پس از مدتی به زندگی عادی و فعالیت روزمره خود بازگردد.
وی افزود:انجام فیزیوتراپی صرفا برای کاهش درد نیست، ممکن است که با مصرف دارو، درد بیمار تسکین یابد، اما فیزیوتراپی، در واقع درمان عضو آسیب دیده است و فقط کاهش درد نیست، البته نکته قابل توجه این است که لازمه درمان در حرفه فیزیوتراپی ، انجام تمرینات به صورت منظم و مستمر است که ازسوی درمانگر به فرد آسیب دیده، ارائه می شود.
شیرزاد با بیان اینکه فیزیوتراپی در واقع یکی از علوم توانبخشی است که هدف اصلی آن بهبود عملکرد فرد و افزایش دامنه حرکات فرد آسیب دیده است، خاطرنشان کرد: افزایش قدرت عضلانی، بهبود عملکرد کلی فرد و هر چیزی که مربوط به حرکات انسان می شود به فیزیوتراپی مرتبط است که توسط فیزیوتراپیست صورت می گیرد.
وی ادامه می دهد: در واقع فیزیوتراپیست ها با دارا بودن دانش علم آناتومی و شناختی که از بیماری ها و عوارض حرکتی آنها دارند، برنامه ای را طراحی می کنند تا به بهبود بیمار و بازگشت فرد به زندگی عادی کمک کند.
شیرزاد گفت: فیزیوتراپی می تواند در زمینه درمان بیماری های ارتوپدی، نورولوژیک، تنفسی و قلبی، مشکلات کف لگن و آسیب های ورزشی کمک کننده باشد و حتی منجر به بهبود افرادی که دچار سوختگی شده و کودکانی که مشکلات حرکتی و ضعف عضلانی دارند، شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه فیزیوتراپی یک علم است و نیازمند تحصیلات دانشگاهی است، گفت: طبیعتا ما تعریفی به نام فیزیوتراپی تجربی نداریم، مگر اینکه تحصیلات دانشگاهی آن را گذرانده و علم آن را داشته باشیم و با گذراندن دوره های کارورزی در بیمارستان ها، بیماران مختلف را دیده باشیم، در واقع یک فیزیو تراپیست حرفه ای باید با آناتومی بدن آشنایی کامل داشته، مسیر اعصاب را بداند و با شناختی که از عضلات دارد، بتواند برای بیمار کار مناسبی انجام دهد.
فیزیوتراپیست تیم ملی فوتسال گفت: در واقع وقتی فردی به هر دلیل آسیب می بیند و دچار ناتوانی جسمی و حرکتی می شود، فیزیوتراپیست با توجه به وضعیت جسمی بیمار تعیین می کند که از چه نوع دستگاهی استفاده شود و با اراِئه یک طرح درمان مناسب کمک می کند تا حرکات فرد به عملکرد حالت طبیعی بدن بازگردد.
وی با تاکید بر اینکه کارمندان پشت میزنشین و کارهایی که مستلزم نشستن طولانی مدت است ، جزو مشاغل پر خطری است که عوارض بسیاری به دنبال دارد و آسیب جدی به ستون فقرات وارد می کند، افزود: نشستن مداوم بدون توجه به استانداردها و نکات ایمنی موجب ضعف عضلات، انحراف ستون فقرات شده و ریسک خطر ابتلا به حملات قلبی را تا 64 درصد افزایش می دهد .
شیرزاد در پایان تصریح کرد: این دسته از افراد باید ورزش کردن را جدی بگیرند و در هنگام نشستن حرکات ساده ای نظیر چرخش گردن از جلو به عقب، کشش بدن، حرکت دادن دست ها در فرم ها و حالت های مختلف، چرخش از ناحیه کمر به سمت راست و چپ و شانه ها به سمت بالا و پایین که باعث کشش و رفع خستگی عضلات می شود، را به طور مرتب انجام دهند.
http://www.jahanipress.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=194&SGr=303&Id=296172

تاریخ: ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
منبع :


راه های ارتباط با ما
آدرس: تهران، صادقیه، خیابان سازمان آب، بعد از گلناز دهم، ساختمان عرشیا، پلاک 312، طبقه 3 ، واحد 9
icon مکاتبات فقط با صندوق پستی 191-14515 icon
تلفن : 44297617- 44297609- 44297608 
فکس : 44297588 
شماره واتس آپ پشتیبانی وبینارها و سمینارها: 09391717445
شماره واتس آپ پشتیبانی انجمن: 09102274756
ایمیل : info@iran-pta.ir , members@iran-pta.ir
 تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به “انجمن فیزیوتراپی ایران” می باشد.